Category Archives: How To

CTC Macro

Just posting the macro for CTC Cap. So I myself, dont have to constantly google the fucking thing

/run DEFAULT_CHAT_FRAME:AddMessage(“Need 102.4 combat table coverage. Currently at: “..string.format(“%.2f”, GetDodgeChance()+GetBlockChance()+GetParryChance() +5))

What is this you ask? Combat Table Coverage.

What the fuck is that now?

Well basically in short form it is…..

For Paladins, Warriors it is 102.4 and for Druids and DKs it is 101.8.
Since the stupid druids and dks dont have that “block stat” that warriors/paladins love, they can’t hit the ctc cap. Sorry ūüė¶

BUT what the ctc cap basically means is whether or not the boss is going to crushing blow, crits, hits, blocked or completely missed.
Higher the number you have the better ūüôā

Once you hit 102.4 you will block/dodge/parry or the boss will miss EVERY attack, yep everyone :D:D
So that is your goal as a paladin or warrior.

Reforge to hit the block cap, then make sure your parry/dodge are realistically the same percent, then make sure you reforge out of every hit/expertise fuck whatever stat that doesnt help you avoid to reach the cap.

Before you go running out and gem and reforging everything make sure to take into consideration all the buffs that you get in a raid, food buffs, kings, totems, horn of winter/battle shout. Then you can make yourself hit it.

Once you hit the cap. Well what else do you think you should stack?

Does your threat lack? probably not.
Do you want to hit 200k unbuffed? probably yup.

So there it is, this was typed in the midst of wiping on heroic al’akir or whatever. Yeah were still wiping on that shit. Its harder than any boss in DS 10 IMO

Please ask me a question if you think i fucked up.

Bye for now

randomspiritbeastplease?

Advertisements
Tagged , , , , , , , ,

Last place, wins the race

Marco Polo

 

Spent a few thousand gold on getting Sir Keenismean, and Madam ūüėõ Rayacuno to 372 Ilvl so we could do the LFR together. With the addition of some HoT heroics and JP gear they were each doing persay 15 or so dps on a boss.

Thats fucking good enough for LFR standards. Well lemme fuckin tell you, Keenismean (big brayden)¬†succeeded¬†and didn’t finish last. blah blah blah end of story as you can guess. Ray finished last ūüėõ He won the mark of cunning. He finished close to last next boss. Won Teir Gloves. Finished 15th on Hagara. Won Shoulders.

Mean while, me and Bray Bray didn’t win fucking SHIT.

What is this? Just a coincidence?

But now they have more gear and on the second half. they were both never below 12th. They stepped their shit up.

Brayden got the Bow of Dw. Now hes a green monster with a monster ass bow. Youll see in the picture.

We are gonna spam man the handy man dan to uncle franks dank a milk shake do heroics tomorrow.

Ill show ya the deets.

 

(These 2 didnt have any idea that they would be playing wow at level 85 doing raids and shit 2 months ago)

HA Teacher Dillon at his best

CAPT WAVE

 

Tagged , , , , , , ,

Teaching you the Shaman ways

So I know I asked you guys how to play a enhance shaman. And with the plentiful mount of help I got in return I decided to share with you my results, with the shitty gear that I have, I manage to pull 20k sustained over like 6 million on training DUMMY, as you can see in the below pictures.

I have 2 piece t 12 and 2 piece t 13 LFR.
My weapons are the shit. No landslide enchants, but that’s cause I cant win anything .

Here’s my screen shots

issaight

 

elinaction

 

 

Tagged , , , ,

Stance Dance to France

So as every DPS warrior knows right now that arms is ahead of fury because of how stupid Blizzard is -_-.

And to¬†succeed¬†even more is to use this nerdy term called “Stance Dance”

So I’ve kinda ignored my warrior for the past couple weeks, just doing the LFR and a couple of heroics. Mostly tanking because DPS ques suck.

But this week I decided to turn in my tokens in and get the 4 piece for DPS.

I have 2 of the LFR DW 2 Handed swords Gurthalak, Voice of the Deeps

Working on the enchants and such, kinda lazy ATM.
But I did get my macros and the rotation set up, WHICH is what I am going to share with you below…

First off is the set of macros that you need to have in order to stance dance efficiently.

These are the ones I currently use, with the addition of colossus smash and execute.
I don’t like Heroic strike, because the rage that is lost etc from stance changing constantly you will rarely have enough to use heroic strike. Therefore use SLAM. I can use the math I found on a website on how that slam does more damage per rage than heroic strike. But I don’t feel like copyright¬†infringements. ¬†Here’s my rotation.

Rend> Only usable in Battle Stance

Colossus Smash> EVERYTIME it is up sirs and madams

Mortal Strike > To refresh rend

Overpower>Only usable in Battle stance

Slam> Hi?

Heroic Strike> if you ever have more than 65 Rage

So basically make your macros, put them in the same order on both Battle stance bar and Berserk stance.

I’ve probably forgot some vital information, if I remember. YELL at me.

Below is the macros that I use

Love you All

#showtooltip mortal strike
/cast berserker stance
/cast mortal strike

#showtooltip Slam
/cast berserker stance
/cast Slam

#showtooltip Overpower
/cast battle stance
/cast Overpower

#showtooltip Rend
/cast battle stance
/cast Rend

#showtooltip Thunder Clap
/cast battle stance
/cast Thunder Clap

#showtooltip Bladestorm
/cast Berserker Stance
/cast Bladestorm

My warriors UI

Tagged , , , , ,

Professional

So I finally decided to grind the last 25 levels of enchanting, quick and easy. I needed the landslide enchant, SO SICK of tipping people for that shit.
The 5 points that I got for that runed elementium rod, makes it super easy. Costs like 1000 gold for the mats, or if your a hoarder, you should have it all in your bank alt.
Now I do not have to look for a stupid enchanter ever again. Still need to do another profession on the pally, but I dont know which one. I HAVE TOOOO MANY!
So basically the way I did it was

500-505 Hit to bracers, Its the cheapest one to get you the 5 points
505-510 Couple you can do, but if the potions are cheap on the AH i’d¬†recommend¬†http://www.wowhead.com/spell=74236¬†
510-515 Craft enchants that use 3 Greater Essences  or whatever. Spirit to Bracers, Mastery to boots. Those are the 2 I made
515-520 Runed Elementium Rod. You get 5 skill ups. Easy Easy
520-525 Maelstrom shatter. If you needed to buy the Crystals off the ah, my economy is lucky. Its like 190 for maelstorm and like 90 for Shards. So your losing like 10 gold if your wanting to sell everything. (Which I DONT reccomend, Stock pile that shit nukka)

There you have it, now buy all the 5 Maelstrom patterns and wait and see people looking for that enchant.

Tomorrows Tuesday…. Great -_-

Bye ‚̧

525... GG

 

Tagged , , , , , , ,
Advertisements